Харківська спеціалізована школа № 119. Відео до районного семінару "Нова Українська Школа"
Нова українська школа– ключова реформа Міністерства освіти і науки України. Новий зміст освіти, заснований на формуванні компетентностей, потрібних для успішної самореалізації людини в суспільстві.
Формула нової школи складається з таких ключових компонентів:
- педагогіка, що ґрунтується на партнерстві між учнем, учителем і батьками;
- орієнтація на потреби учня в освітньому процесі – дитиноцентризм;
- нова структура школи, яка дає змогу добре засвоїти новий зміст і набути компетентності для життя;
- створення у закладі освіти здоров`язберігаючого середовища.
Робота Нової української школи базується на засадах особистісно-орієнтованої моделі освіти. У рамках цієї моделі школа максимально враховує права дитини, її здібності, потреби та інтереси, реалізуючи принцип дитиноцентризму.
Основні принципи особистісно-орієнтованої моделі освіти:
- повага до особистості;
- доброзичливість і позитивне ставлення;
- довіра у відносинах та стосунках;
- діалог-взаємодія-взаємоповага;
- розподілене лідерство ( право вибору та відповідальність за свій вибір);
- принципи соціального партнерства (рівність сторін, добровільність прийняття зобов`язань, обов`язковість виконання домовленостей)
Процеси розвитку, виховання і соціалізації в Новій школі покликані зробити випускника конкурентоздатним у ХХІ столітті.
У 2019/2020 навчальному році за стандартами Нової української школи навчає 125 першокласникыв та 100 другокласників. Один перший клас навчається за програмою "Інтелект Ураїни" за стандартами НУШ.
Вчителі, які навчають учнів перших та других класів у 2019/2020 навчальному році пройшли обов'язкові етапи підвищення кваліфікації (Наказ МОНУ від 15.01.2018 р. № 34та№36). Перший етап - онлайн-курси, другий етап – очні сесії. Вчителі ознайомилися з Державним стандартом початкової освіти та методиками компетентністного навчання. Всі отримали відповідні сертифікати.
Вчителі 1-х класів організували освітній простір Нової української школи. Класні кімнати мають у наявності вісім навчальних осередків де передбачено місце для організації настільних ігор з необхідним обладнанням, у тому числі, килимок на підлогу для сидіння та гри, крісла-пуфи,дитяча класна бібліотечка, стенди для змінних виставок дитячих робіт, куточок усамітнення,тощо. З першого дня у школі педагоги були зорієнтовані на особистість кожного учня: намагалися якомога детальніше дізнатися, що очікують діти від школи, що їм лячно, на що сподіваються. На інтерактивних уроках за основні форми роботи вчителі беруть групові, у ході яких учні мають змогу спілкуватися. Широко застосовуються методи викладання, засновані на співпраці (ігри, проєкти – соціальні, дослідницькі, експерименти, групові завдання тощо). Учні залучалися до спільної діяльності, що сприяє їхній соціалізації та успішному перейманню суспільного досвіду. Під час такого спільного пошуку, здійснюється обмін думками, знаннями, учні мають можливість висловлювати своє емоційне ставлення, відбувається рефлексія та вербальне оцінювання здобутих результатів.
Освітній простір вибудовувався навколо особистості. У такому просторі діти почувають себе затишно та радісно, мають можливість розвивати свої соціальні та академічні навички.
День у 1-х, 2-хкласах починається з «ранкового кола» — з учителькою діти говорять про минулі вихідні, про настрій і, зрештою, про все цікаве, чим хочуть поділитися. Вчителі допомагають розкрити та розвинути здібності, таланти і можливості кожної дитини на основі партнерства між учителем, учнем і батьками.
Проводиться організація роботи по поступовому переоснащенню класних кімнат для учнів початкової школи відповідно до «Орієнтованого переліку засобів навчання в початковій школі» та «Рекомендацій до створення освітнього середовища».
Всі вчителі, які працюють в перших класах, отримали за бюджетні кошти парти з стільцями, проектори, ноутбуки, принтери, ламінатори, фліп-чарти, настільні ігри, пальчикові театри, мікроскопи, ваги, килимки-пазли, korbo, набори Lego.
Коментарi