Служба порозуміння школи - це команда підготовлених старшокласників-посередників(медіаторів),які працюють над формуванням безпечної атмосфери у освітньому закладі, допомагають своїм одноліткам розв’язувати конфлікти мирним шляхом.

Медіація-це добровільний і конфіденційний процес, у якому третя нейтральна сторона(медіатор)допомагає конфліктуючим сторонам знайти взаємоприйнятний варіант вирішення ситуації, що склалася..

Медіація може застосовуватися у ситуаціях:

конфліктів між учнями (у випадках ображання, бійок, погроз, принижень, цькування тощо);

конфліктів між учнями та вчителями;

конфліктів між учнями та адміністрацією навчального закладу;

конфліктів між учнями та батьками інших дітей;

конфліктів між учителями та батьками дітей;

конфліктів між учителями та адміністрацією закладу;

між батьками учнів (якщо підґрунтям конфлікту є шкільні справи).

У вас виник конфлікт? Здається, що виходу із ситуації не існує? Що робити?

1. Зверніться за допомогою до медіаторів – однолітків. Це буде правильне рішення!

Під час проведення медіації сторони дотримуються наступних принципів:

  • Добровільність– кожна з сторін добровільно приймає рішення щодо участі у переговорах і усвідомлює, що рішення може бути досягнуте тільки шляхом співробітництва.
  • Розподіл відповідальності– сторони несуть відповідальність за прийняття рішення та його виконання, а медіатор – за дотримання правил та принципів процедури.
  • Нейтральність, безоціночність– під час процесу медіатор не займає позицію однієї зі сторін, не оцінює їх, а в рівній мірі допомагає обом.
  • Конфіденційність– усе, що відбувається на медіації не розголошується ні медіатором, ні сторонами конфлікту. За винятком ситуацій, коли сторони планують завдати шкоди собі чи комусь.

Правила поведінки під час медіації:

1. Не перебивати один одного.

2. Не ображати один одного.

3. Не завдавати фізичного болю один одному.

4. Уважно вислуховувати один одного.

/Files/images/20_21/Перш ніж сказати_page-0002.jpg

Чому важливо створювати служби порозуміння?

Спочатку поговоримо про конфлікти. Вони є частиною життя кожної людини і тому краще про них знати більше. Кожен конфлікт унікальний. Конфлікти у дитячому середовищі рідко бувають статичними. Зазвичай вони є дуже рухливими, змінними. Тож перебіг конфлікту здебільшого залежить від ролі та впливу особистості педагогів (дорослих) та однолітків. Різні дослідження та спостереження показують, що конфлікти є поширеним явищем. У закладах освіти – це найчастіше міжособистісні конфлікти, сторонами яких є і дівчата, і хлопці. Тож мета створення служби порозуміння в нашій школі полягає в тому, щоб вчити та формувати ненасильницьку поведінку, вміти уникати конфлікту, а в разі його виникнення – не дати конфлікту перерости в насильство.

/Files/images/20_21/Медіація стенд_page-0001.jpg

/Files/images/20_21/Медіація стенд_page-0002.jpg

/Files/images/20_21/Медіація стенд_page-0003.jpg

/Files/images/20_21/Медіація стенд_page-0004.jpg

Права учасників освітнього процесу :

1.Вільне вираження власних поглядів, переконань і думок.
2.Рівне відношення, розуміння з боку учителів.
3.Здобуття безкоштовної освіти відповідно до державних освітніх стандартів.
4.Додаткова допомога учителя на додаткових заняттях, передбачених графіком роботи школи.
5. Отримання оцінки відповідно до своїх знань і умінь.
6.Право знати про поставлені йому оцінки, як за усні, так і за письмові предмети.
7.Право на клопотання про перенесення термінів контрольних робіт після пропусків по хворобі, підтверджених медичними документами.
8.Учень має право подати на апеляцію відмітки впродовж двох днів, після її виставляння.
9.Завчасно знати про терміни і об'єм контрольних робіт.
10.Не зазнавати тиску з боку учителів. Бути вислуханим учителем, класним керівником, адміністрацією
11.Не бути приниженим і ображеним
12.Отримати захист у разі приниження(фізичного, морального).
13.Учні мають право на відпочинок в перервах між уроками, в канікулярний час.
14.Учні мають право на закриту роздягальню.
15.На особисту власність, особисту недоторканість.
16.На отримання медичної допомоги.
17.Участь в культурному житті школи, організовуваних в ній заходах.
18.Право звертатися до уповноваженого з прав учасників освітнього процесу.

Але наші права не можуть існувати без наших обов'язків:

1.Приходити в школу за 10-15 хвилин до початку заняття.

2 Перевзувати змінне взуття.

3.Виконувати домашнє завдання.

4. Приносити на заняття усе необхідне приладдя.
5.Забороняється палити, вживати наркотики і алкогольні напої в школі і на її території.
6.Забороняється приносити в школу ножі, сірники, газові балони, вогненебезпечні речовини.
7. Забороняється вживати непристойні вирази і жести.
8. Не можна порушувати статут школи.
9. Забороняється жувати жувальну гумку, користуватися плеєрами і засобами мобільного зв'язку на уроках

10.Бережно ставитися до шкільного майна.
11. Поважати учителів і батьків.
12.Поважати права інших.
13.Брати участь в заходах по благоустрою школи, шкільної території.
14.Поважати право власності.
15.Не можна без дозволу чергового адміністратора йти з школи в урочний час.
16.У разі пропуску уроків, учень повинен пред'явити класному керівникові записку від батьків.

17. У разі пропуску уроків більше трьох днів, учні зобов'язані надати довідку з поліклініки.
18.Дотримуватися правил техніки безпеки.

Кiлькiсть переглядiв: 518

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.